أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَقُولُ: مَنْ أَطَاقَ الْحَجَّ فَلَمْ يَحُجَّ، فَسَوَاءٌ عَلَيْهِ يَهُودِيًّا مَاتَ أَوْ نَصْرَانِيًّا، وَهَذَا إِسْنَادٌ صَحِيحٌ إِلَى عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ
Bilih Umar bin Khatab radhiyallahu ‘anhu matur, ‘Sinten mawon ingkang mampu kaji lan piyambakipun mboten bidhal kaji, sami mawon, piyambakipun badhe pejah yahudi utawi pejah nasrani’.
Salajengipun, saking Said bin Manshur wonten sunanipun, saking Hasan al-Bashri, menawi Umar bin Khatab matur,
لَقَدْ هَمَمْتُ أَنَّ أَبْعَثَ رِجَالًا إِلَى هَذِهِ الْأَمْصَارِ فَيَنْظُرُوا كُلَّ مَنْ كَانَ لَهُ جَدَّةٌ فَلَمْ يَحُجَّ، فَيَضْرِبُوا عَلَيْهِمُ الْجِزْيَةَ مَا هُمْ بمسلمين، ما هم بمسلمين
“Kula gadhah tekad kangge mengutus pinten-pinten tiyang dhateng pinten-pinten penjuru nagara punika, kangge mriksa sinten ing antawis piyambakipun sedaya ingkang nggadhahi banda, nanging piyambakipun mboten berangkat kaji, lajeng piyambakipun dipunwajibaken mbayar fidyah. Piyambakipun sanes bagian saking kaum muslimin. Piyambakipun sedaya sanes bagian saking kaum muslimin”. (Tafsir Ibnu Katsir, 2/85)
Jama’ah sidang jum’at ingkang dirahmati Allah
Estu ngeri sanget anceman kangge tiyang ingkang mampu berangkat kaji nanging sengaja mboten berangkat ngantos piyambaipun pejah.
Kaji punika selain setunggaling kewajiban, Allah ugi njanjikaken pinten-pinten keutamaan kaji ing antawisipun inggih punika
Ingkang pertama, tiyang ingkang berhaji inggih punika dhayoh/tamun-ipun Allah SWT. Saking Ibnu ‘Umar, saking Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam, piyambakipun bersabda,
الْغَازِى فِى سَبِيلِ اللَّهِ وَالْحَاجُّ وَالْمُعْتَمِرُ وَفْدُ اللَّهِ دَعَاهُمْ فَأَجَابُوهُ وَسَأَلُوهُ فَأَعْطَاهُمْ
“Wong kang perang ing dalane Allah, wong kang kaji sarta umroh yaiku tamu-tamu Allah. Allah nimbali dheweke kabeh, dheweke kabeh uga ngerawuhi tinimbalanipun Allah. Pramila, bilih dheweke kabeh nyuwun marang Allah mesthi arep Allah wenehi.” (HR. Ibnu Majah No 2893).
BACA HALAMAN BERIKUTNYA..