TEKS KHUTBAH JUMAT PERTAMA
الْحَمْدَ للهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِأَنْفُسِناَوَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِ الله ُفَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. وَمَنْ لَمْ يَجْعَلِ الله ُلَهُ نُوْرًا فَمَا لَهُ مِنْ نُوْرٍ. وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ. أَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحُمَّدٍ وَعَلىَ آلِهِ وَصَحْبِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلىَ يَوْمِ الدِّيْنِ. أَمَّا بَعْدُ: فَيَا عِبَادَ اللهِ أُوصِيْكُمْ وَنَفْسِيْ بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ اْلمُتَّقُوْنَ. قَالَ اللهُ تَعَالَى: وَاعْبُدُواْ اللّهَ وَلاَ تُشْرِكُواْ بِهِ شَيْئاً وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً وَبِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَالْجَارِ ذِي الْقُرْبَى وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالجَنبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالاً فَخُوراً
Jamaah Jumah Rahimakumullah..
Malem nisfu Sya’ban (dalu tanggal 15 ing sasi sya’ban) dados dalu ingkang nggadhahi keistimewaan kangge umat Islam. Amargi ing dalu punika, Allah Swt netepaken sedaya keputusan ingkang sesambetan kaliyan urusan manungsa. Baik ingkang sesambetan kaliyan kapejahan, rezeki, lampahan sae utawi awon.
Sedaya urusan kasebat inggih punika ketentuan Allah SWT ngantos duginipun sasi sya’ban ing warsa salajengipun. Kados firman Allah SWT lebeting al-qur’an:
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُبَارَكَةٍ إِنَّا كُنَّا مُنْذِرِينَ فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ
“Setuhune ingsun Allah ngedhunake ing siji wengi kang diberkahi lan sabenere kitalah kang menehi pengetan. Ing wengi iku dijelenterehake kabeh urusan kang kebak hikmah (QS. ad-Dukhon: 3-4)
Jamaah jumah rahimakumullah..
Lebeting kitab tafsir al-baghawi, Imam Abu Muhammad al-Baghawi ngutip ucapanipun Sahabat ‘Ikrimah Ra, “Ingkang dipunmaksud ‘malam ingkang diberka’ kasebat inggih punika dalu Nisfu Sya’ban.
Ing dalu kasebat dipuntetepaken sedaya urusan kangge masa sa warsa lan tiyang-tiyang ingkang gesang dipunbusek (daftaripun) saking tiyang-tiyang ingkang pejah.”
Mboten namung proses penentuan takdir manungsa, dalu nisfu sya’ban ugi sesambetan kaliyan penutupan cathetan amal ing warsa kasebat.
BACA HALAMAN BERIKUTNYA..