Monggo, kaping enem unggah-ungguh sakepripun dipunsebataken ing inggil kita oncek’i (kupas) setunggal-setunggal:
Pertami, dhahar dhaharan ingkang sae. Salami siyam, mliginipun ing sasi pasa, dhahar ingkang sasaenipun kita konsumsi inggih punika dhahar ingkang sae utawi halalan thayyiba. Dhahar ingkang dipunmaksud mboten dhaharan ingkang eca utawi awis, nanging dhahar ingkang sae kangge kesarasan lan tamtu mawon ugi halal menurut syarí.
Pinten-pinten dhaharan dipuntepang eca sanget kados cumi-cumi, rempelo, ati, otak lan sanesipun. Nanging sadayaning dhaharan punika ngandhut katah protein ingkang lebet jangka pendhek utawi panjang saged ngrugikaken kesarasan mliginipun kangge tiyang ingkang sampun kenging kelesterol tinggi.
Pinten-pinten dhahar ingkang sae kita konsumsi salami pasa, selain dhaharan pokok kados sekul utawi sanesipun, inggih punika kurma, madu, sayuran, daging, ulam, lan sanes sanesipun.
Intinipun, dhaharan ingkang miturut Kesehatan sae kangge dikonsumsi saha halal miturut syarí. Syukur-syukur dhaharan punika wonten tuntunanipun ing lebet agami baik adhedhasar al-qur’an utawi hadits Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam kados madu lan kurma kados kang sampun dipunsebataken ing inggil.
Kaping kalih, ngindari tukar padu. Tukar padu saged kedados kala punapa mawon. Nanging tiyang-tiyang siyam dipunanjuraken sanget njagi kesucian sasi pasa kaliyan mboten nglampahi tukar padu.
Kangge punika dipunbetahaken kesadaran kebak kangge nahan dhiri saking emosi ingkang angsal menjurus ing perselisihan utawi tukar padu. Bab punika sejalan kaliyan hadits Rasulullah ingkang dirawayatkan dening Bukhari, kirang langkung mekaten:
وَإِنِ امْرُؤٌ قَاتَلَهُ أَوْ شَاتَمَهُ فَلْيَقُلْ: إِنِّي صَائِمٌ مَرَّتَيْنِ
Artosipun: “Lan menawa ana wong ngajak tukar padu utawa mencela mula ngucapo, ‘sabenere aku lagi pasa’. (ucapake kalimat iki kaping pindo).
Dados, ungkapan “Aku lagi pasa” kados dipunmaksudaken lebet hadits ing inggil inggih punika kangge nyatakaken ketidak sanggupan kita kangge tukar padu kaliyan pihak sanes ing sasi pasa. Intinipun kita dipunanjuraken sanget kangge saged njagi perdamaian lan kerukunan sareng ing wanci kita siyam.
Jamaah jemuwah hafidhakumullah,
Kaping tiga, nebihi ghibah/ngrasani tiyang sanes. Ngrasani tiyang sanes ing jawining sasi pasa mawon mboten sae, punapa malih salami siyam ing sasi suci punika. Tamtu dosanipun langkung ageng lan saged ngicalaken pahala siyam.
Pramila saben tiyang ingkang siyam kedah sumerap bab punika sehingga saged atos-atos lebet njagi lesanipun.
Lesan estu inggih punika salah setunggal organ manungsa ingkang paling kathah ndugikaken dosa menawi kita mboten ngatos-atos. Artosipun kathah dosa ingkang disebabaken ketidakmampuan kita njagi lesan, kados ngrasani, memfitnah lan sanesipun.
Saya sae kita njagi lesan, saya kathah kawilujengan kita angsal. Bab punika sejalan kaliyan hadits rasulullah shallallahu alaihi wasallam ingkang diriwayatkan al-bukhari dados punika:
سَلَامَةُ اْلِإنْسَانِ فِي حِفْظِ الِّلسَانِ
Artosipun: “Keselametan manungsa tergantung ing kesanggupan jaga lisan.”
Kaping sekawan, nolak dusta/goroh. Nolak ngomong goroh/dusta inggih punika hal penting amargi kita goroh/dusta sepindah badhe cenderung goroh malih kangge nutupi goroh saderengipun.
Ing wekdal siyam, kita kedah kuwawi ngindahri omongan dusta amargi dusta saged ngirangi utawi malah ngicalaken pahala siyam. Ugi, kita kedah kuwawi nahan dhiri saking nglampahaken sumpah palsu amargi hal punika ugi saged ngrusak kualitas ibadah siyam kita.
BACA HALAMAN BERIKUTNYA..