Malah, piyambakipun mboten namung remen nyukani dhateng tiyang ingkang dipuntresnani mawon, nanging ugi dhateng tiyang-tiyang ingkang mbetahaken.
Lebeting konteks pasa lan Idul Fitri, sifat takwa pertama punika saleresipun sampun wiwit didorong dening Islam nglangkungi wucalan zakat fitrah. Zakat fitrah inggih punika simbol menawi “rapor kelulusan” siyam kedah dipuntandani kaliyan ngorbanaken sebagian banda kita lan peduli dhateng tiyang-tiyang ingkang lemah.
2. Mampu nahan amarah utawi nesu
Amarah utawi nesu inggih punika gejala manusiawi. Nanging tiyang-tiyang ingkang takwa mboten badhe mengumbar amarah. al-Kâdhim (tiyang ingkang nahan) serumpun tembung kaliyan al-kadhîmah (termos).
Kekalihipun gadhah fungsi membendung: ingkang pertama membendung amarah, ingkang kaping kalih membendung toya panas.
Kados termos, tiyang takwa semestinipun kuwat nyimpen panas ing dhadhanipun sehingga tiyang-tiyang ing sekitaripun mboten ngertos menawi piyambakipun lagi nesu.
Saged dados piyambakipun tetep nesu, nanging ketakwaan nyegah piyambakipun amargi ngertos mudarat ingkang badhe dipuntimbulaken. Termos punika namung nuangaken toya panas ing wekdal ingkang ketingal maslahatipun lan saestu dipunbetahaken.
Pramila, ing kesempatan Idul Fitri punika, umat Islam ngontrol emosi sasae mungkin. Nyegah emosi nguasai piyambakipun, lan gadhah sikap biasa dhateng tiyang-tiyang ingkang nate ndamel gelo. Pasa semestinipun sampun nglatih tiyang kangge berlapang dhadha, bijaksana, lan tetep adem ngadepi kawontenan sepanas punapa mawon.
3. Ngapunten kelepatan
Sepanjang pasa, umat Islam paling dipunanjuraken ngatah-ngatahi nyuwun pangapunten dhateng Allah kaliyan maos:
اللَّهُمَّ إِنَّكَ عَفُوٌّ تُحِبُّ اْلعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي
Artosipun: Duh Gusti, Panjenengan Maha Pengampun, ngremeni tiyang ingkang nyuwun Ampunan, Ampunilah kula.
Tembung ‘afw (pangapunten) dipunwangsuli kaping tiga lebeting ukanten kasebat, nedahi menawi manungsa nyuwun kaliyan saestu sanget ampunan saking Allah Swt.
Nyuwun pangapunten inggih punika bukti kerendahan dhiri ing ajengan Allah dados hamba ingkang kathah kelepatan.
Cara punika, bilih dipunpraktekaken kaliyan kebak penghayatan, saleresipun nglatih tiyang salami Ramadhan bab wigatosipun pangapunten. Bilih dhiri kita piyambak mawon mboten mungkin suci saking kelepatan, alesan punapa ingkang kita mboten purun ngapuntenaken kelepatan tiyang sanes?
BACA HALAMAN BERIKUTNYA..