Sholat Jum’at anggadahi keutamaan langkung ageng dipun banding sholat-sholat wajib lintinipun. Kathah dalil engkang anjelasaken meniko. Ing antawipun hadist nyebataken bilih sholat Jum’at meniko hajinipun tyang-tyang fakir. Sholat Asar ugi anggadahi keutamaan engkang ageng. Sebab, sholat Asar meniko sholat al-wustho engkang anggadahi penekanan khusus wonten Al-Qur’an.
Wenawi kitha bidal awal kagem sholat Jum’at dipun lajengaken nenggo sholat Asaripun, ganjaranipun sepadan kalian haji lan umroh.
Kados dawuh pangandikanipun nabi Muhammad saw:
إِنَّ لِكُمْ فِى كُلِّ جُمُعَةٍ حَجَّةً وّعُمْرَةً فّالْحَجَّةُ الْهَجِيْرَةُ لِلْجُمُعَةِ وَالْعُمْرَةُ انْتِظَارُ الْعَصْرِ بَعْدَ الْجُمُعَةِ (رواه البيهقى)
“Temen, kanggo siro kabeh saben dino Jum’at ono haji lan umroh. Haji yo iku budal awal sholat Jum’at. Umroh yo iku nunggu sholat Asar sak wise shalat Jum’at.” (HR. Baihaqi)
Bidal dateng masjid kanthi sesuci
Bidal dateng masjid kagem sholat fardhu kanthi anggdahi wudhu, kitho berhak nampi ganjaran kados ganjaranipun tyang engkang haji. Menawi bidal dateng masjid kagem sholat sunnah, kitho berhak nampi ganjaran kados ganjranipun tyang engkang umroh. Menawi kitho sampurnaaken kanthi sholat sunnah bakdanipun sholat wajib, kitho termasuk golongnipun tyang-tyang mulyo (‘illiyyin). Rasul Muhammad saw dawuh:
مَنْ خَرَجَ مِنْ بَيْتِهِ مُتَطَهِّرًا إِلَى صَلَاةٍ مَكْتُوبَةٍ فَأَجْرُهُ كَأَجْرِ الْحَاجِّ الْمُحْرِمِ. وَمَنْ خَرَجَ إِلَى تَسْبِيحِ الضُّحَى لَا يَنْصِبُهُ إِلَّا إِيَّاهُ فَأَجْرُهُ كَأَجْرِ الْمُعْتَمِرِ. وَصَلَاةٌ عَلَى أَثَرِ صَلَاةٍ لَا لَغْوَ بَيْنَهُمَا كِتَابٌ فِي عِلِّيِّيْنَ (رواه أبو داود)
“Sopo wonge metu soko omahe kanthi sesuci arep nindaake sholat wajib, ganjarane koyo ganjarane wong kang haji. Sopo wonge metu arep sholat Dhuha, ora metu kejobo mung kanggo sholat Dhuha, ganjarane koyo ganjarane wong kang umroh. Sholat sak wuse sholat kang ora disisipi penggawe ora guno, ditulis kaggo dewekne sebutan ‘illiyyin (kitab catatan kanggo wong-wong kang berbakti).” (HR. Abu Dawud)
Sedekah kanthi rahasia
Sedekah engkang kitho tindaaken kanthi rahasia utawi ndelik berpotensi andatengaken ganjaran engkang langkung ageng tinimbang haji lan umroh. Senohoso engkang kitha sedekahaken nilainipun langkung alit tinimbang biaya haji lan umroh. Bisyr bin al-Haritsah anjelasaken sebabipun:
اَلصَّدَقَةُ أَفْضَلُ مِنَ الْحَجِّ وَالْعُمْرَةِ وَالجِهَادِ. ثُمَّ قَالَ: ذَاكَ يَرْكَبُ وَيَرْجِعُ وَيَرَاهُ النَّاسُ وَهَذَا يُعْطِى سِرًّا لَايَرَاهُ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ (رواه أبو نعيم)
“Sedekah langkun utami tinimbang haji, umrah, lan jihad. Sebab, tyang engkang bidal haji, umrah, lan jihad bidal nitih kendaraan lan wangsul, sedeng tyang-tyang podo nyekseaken. Sedeng tyang engkang sedekah piyambake paring kathi rahasia, oro ono kang ningali kejobo munga Allo.” (HR. Abu Nu’aim)
Ma’asyirol muslimin, hafidzo kumulloh…
Mekatenlah amalan-amalan alternatif engkang saget andatengaken ganjaran kados haji dan umrah. Banyak jalan menuju roma. Tidak ada rotan akarpun jadi. Ing tengah keterbatasan lan alangan pandemi Covid-19 hinggo mboten saget nindakake ibadah haji lan umrah, Rasulullah sampun paring petunjuk amalan-amalan alternatif engkang saget andatengaken ganjaran ageng kados ganjaranipun haji lan umroh. Monggo dipun maksimalaken kesempatan meniko.
BACA HALAMAN BERIKUTNYA..